Ian Nicholas Stewart is an Emeritus Professor and Digital Media Fellow in the Mathematics Department at Warwick University, with special responsibility for public awareness of mathematics and science. He is best known for his popular science writing on mathematical themes. --from the author's website
Già il titolo la dice lunga, essendo un pun su "Game, set and match": e in effetti un capitolo di questo libro è dedicato a calcolare la probabilità di vincere una partita a tennis, sapendo di avere una probabilità fissa di vincere un singolo punto. Ma in generale il libro è costellato di giochi di parole, che potrebbero rendere più difficile la comprensione della matematica dietro di essi. Però in generale vale la pena di leggerlo, non c'è nulla di troppo complicato e i temi sono vari e piacevoli.
As a self confessed recreational mathematician I understood just enough to be amazed and baffled in equal measure, and piqued by some, but not all of the chapters. Perhaps giving some of the characters accents was a mistake.
Un libro más de matemáticas recreativas. Muchos lugares comunes que aparecen en otros libros. Además, no me parece que el escritor sea especialmente hábil para explicar los temas más complejos. Le llamaban el sucesor de Martin Gardner... ni de lejos.